SEGA DREAMCAST SITE

VMU Copy 1.0 [ by Pavlik ]


BlueCrab stworzył rewelacyjny program, dzięki któremu w bardzo prosty sposób można bezpośrednio kopiować save'y z CD na VMU. Obecny (pierwszy) release tego programu "widzi" jedynie 19 plików oraz ma kiepskie menu - ale jak sam autor twierdzi ten program ma być funkcjonalny, a nie ładny. Sam próbowałem stworzyć taki program na bazie Web Browsera 2.0. Pomimo wielkich chęci (moje prace trwały na tym projektem 3 miesiące) nie udało mi się tego dokonać. 
Nie jestem koderem i tyle.
Ale do rzeczy.

Save`y muszą się znależć w folderze VMUFILES aby w ogóle były widzialne. Folder ten musi znajdować się na CD-ROOT czyli na wierzchu płyty. Ściągane z netu pliki muszą mieć rozszerzenie *.VMS lub *.DCI

Od razu darujcie sobie pliki z rozszerzeniem *.VMI. Są to pliki informacyjne pomagające decekowi ściągnąć plik VMS
Zawierają one info na temat nazwy pliku oraz lokalizację pliku na serwerze.

Natomiast pliki *.DCM to nic innego jak obrazy całej karty pamięci - na razie nieprzydatne.

Następnie - program nie ma przewijania góra - dół więc jeśli wsadzicie do katalogu więcej save'ów niż w liczbie 19 to po prostu musicie save'y odpalać na czuja (odliczać sobie trzeba).

Oczywiście wielkość liter musi być taka sama. Niektórych saveów np. do Unreala (Unrealto.sys) nie można nazwać dużymi literami. Ale w takich przypadkach to nie ważne. Plik zostanie poprawnie rozpoznany. Inna sprawa to save z kodami do Game Sharka który jest nazwany - CDX_CODES_00 - ta nazwa z kolei musi być napisana dużymi literami. Kreska ( _ ) umożliwia wpisanie dużych liter.

Tutorial do plików *.VMS:

Skąd wziąć właściwą nazwę pliku?
Wchodzicie na menedżera VMU.
Nazwa pliku widnieje w drugiej linijce od lewej.
Natomiast jeśli będziecie chcieli wsadzić swoje save'y (ściągnięte z netu w postaci *.VMS) to trzeba pamiętać aby plik tak samo się nazywał. Dla przykładu: ściągnąłem z netu plik SAMBAUSA.VMS (który z resztą może być różnie nazwany).
Trzeba mu zmienić nazwę na: SAMBAUS1.SYS
W pliki VMS można się zaopatrzyć na: www.gamefaqs.com (są save'y tylko do amerykańców ale zdarzają się wyjątki).

Tutorial do plików *.DCI:

Pliki dci są zazwyczaj spakowane zip'em. Należy je rozpakować i zamienić programem dos"owskim DCI2VMS. Program ten otwiera save i pokazuje nam oryginalną nazwę pliku jaki jest na karcie.
Natomiast DCI znajdziecie na: http://www.unitedgame.com/UG/Game_Saves/USA_dc_saves.htm (save'y do wszystkich regionów).

Po updacie save'ów spis save'ów do gier wygląda następująco:

Confidental Mission - US - wszystko odblokowane.
Capcom vs. SNK 2 MF 2001 - JAP - wszyscy zawodnicy
Kody do GameShark'a i Action Replay'a - do około 150 gier
International Track and Field - PAL - wszystkie dyscypliny
KOF 2002 - JAP - wszyscy zawodnicy
Metropolis Street Racer - MULTI - odblokowane wszystkie trasy oraz samochody - CHEATED
Quake III Arena - wszystkie areny
Samba de Amigo ver. 2000 - wszystkie utwory
Soul Calibur - PAL - perfect save
Sega Rally 2 - MULTI - wszystkie samochody
Sonic Adventure 2 - US - wszystko
Unreal Tournament - wszystkie areny

W związku z problemami z wypaleniem programu przygotowaliśmy Pak dla Dream Inducera (SBI) [download]

Pavlik - pavlikdc@o2.pl

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768