SEGA DREAMCAST SITE

SOLUCJE:
Half Life: Blue Shift [ by
??? ]


Oto macie przed sobą kompletny sposób przejścia Half Life: Blue Shift. Proponuję jednak jak najmniej używać tego opisu, bo zepsujecie sobie zabawę. 
Mi zajęło przejście Blue Shifta (na średnim poziomie trudności) trochę ponad 2 godziny. A to tylko dlatego, że jest parę trudniejszych zagadek. Gdybym chciał iść według tego lub innego opisu to pewnie ukończyłbym BS'a w 30 min. (a może i mniej!) Z tego powodu starałem się pisać w taki sposób, aby najpierw tylko was nakierować na jakiś problem. Dlatego jeżeli widzicie pytanie: "jak mógłbyś się tam dostać?" to najpierw popróbuj, a jeżeli dalej nie wiesz to dopiero wtedy przeczytaj dalej.
Gra zaczyna się trochę przudługawym wstępem w pociągu. Wszystko fajne, ale przecież takie coś już było w Half Life. Nic to, porozglądaj się trochę, później poczytaj pojawiające się informacje. 

Witaj w pracy B.Calhoun!
INSECURITY
Wysiadaj z pociągu i poczekaj. W między czasie gdy ochroniarz próbuje otworzyć ci drzwi zobacz kto nadjeżdża. Ok, jeżeli już jesteś w środku zasuwaj wzdłuż zielonej linii. Następnie odnajdź linię czerwoną Personnel Facilities. Dojdziesz do szatni, znajdź swoją szafkę i zabierz kamizelkę.
Teraz z powrotem i dalej wzdłuż linii niebieskiej Armory (wchodź do windy). Podejdź do faceta w okienku. Da ci broń, jak masz ochotę to idź poćwicz strzelanie (przy okazji będziesz mógł zabrać trochę amunicji). 
Wróć się do miejsca gdzie zaczynałeś. Teraz ochroniarz otworzy ci drzwi (czerwona linia H-E Particle Labs).
Dojdziesz do grupki osób próbujących naprawić komputer. Poczekaj chwilę i zobacz jak im pójdzie.
W drogę. Od profesora czytającego gazetę dowiesz się, że pociąg do sektora G nie przyjedzie. Trzeba będzie pójść piechotą. Znajdź drabinkę pod tabliczką Maintenance Acces. Potem przez drzwi i na dół. Po prawej za kratą masz włącznik prądu. Wiesz co masz z nim zrobić. Następnie odsuń beczkę od drzwi i wchodź. Tuż za nimi masz włącznik światła.
Dojdziesz do przejścia. Poczekaj aż przejedzie pociąg i dopiero wtedy opuść most (przyciskiem). Jedyna droga prowadzi do głównej windy sektora G. Wejdź i wciśnij któreś piętro (naukowcy nie mają odpowiedniego dostępu). A potem patrz i słuchaj...
DUTY CALLS
Weź łom i porozwalaj sobie skrzynki. Na dole są drzwi z elektrycznym zamkiem. Od zamka odchodzą dwa kable, jeżeli dowiesz się gdzie idą, może będziesz mógł go wyłączyć...
Rozwalając wszystkie skrzynie dojdziesz do pomieszczenia w którym słychać dźwięk transformatora. Kable dochodzą do skrzynki którą należy rozwalić. Drzwi na dole są już otwarte. 
Dojdziesz do pomieszczenia z rozlanym na podłodze kwasem (screen 1). Poruszaj się więc po stołach. Wchodź do widocznych na screenie drzwi po lewej. Co? Zapomniałem powiedzieć o Headcrabach? O przepraszam, zupełnie wyleciało mi z głowy :) Weź ammo i wchodź po drabinie. Pogadaj z profesorkiem i zastanów się, jak mógłbyś się stąd wydostać? 
Jedyne możliwe wyjście jest za kratami zablokowanymi przez beczki. 
Nie schodź jeszcze na dół. Znajdź takie miejsce z którego mógłbyś strzelić w te czerwone baryłki. Wchodź przez dziurę. 
Jak znajdziesz wiszącą windę, to na nią wchodź ale najpierw wciśnij przycisk. 
Obok bramy do północnego tunelu (North tunnel) masz drzwi. Tam sobie otworzysz bramę południową (South tunnel acces). Zasuwaj. 
Zabierz przygniecionemu ochroniarzowi rzeczy. Nie będą mu już potrzebne. Po lewej masz panel sterujący windami. Posługując się dźwigniami ustaw windy mniej więcej tak jak na screenie 3. Potem wskocz na panel, z panelu na pierwszą windę, z niej na skrzynie, dalej na drugą windę a z niej skocz z rozbiegu na drabinkę. 
Górą dotrzesz do miejsca gdzie zaatakują ciebie Slave'y. Gdy się ich pozbędziesz znajdź drabinkę po prawej stronie (B-03).
Idąc dalej znajdziesz się w przetwórni odpadów. Idź po platformie na lewo (screen 4). Gdy dojdziesz do końca rozejrzyj się za drabinką, za pierwszym razem trudno ją zauważyć. Wskakuj na nią. 
W pomieszczeniu z wiszącymi Barnacle daj nura do wody. Znajdź zawór i przekręć go. Gdy podniesie się poziom wody będziesz mógł spokojnie wyjść na suchy ląd. Nie zapomnij wziąć shotguna. 
Gdy spadający Alien Slave zrobi dziurę w platformie zeskocz na rurę na dole. Powinieneś dostać się do miejsca zalanego częściowo przez wodę. Znajdź windę ale najpierw musisz ją włączyć znajdującym się naprzeciwko przełącznikiem (Generator Control). Po wjechaniu windą powinieneś dotrzeć do kanału odpadowego. Zeskocz do ścieków ale uważaj aby ciebie nie zmieliło. Płyń pod prąd dopóki nie natrafisz na drabinę. 
Po wyjściu z wody wchodź przez widoczne drzwi. W następnym pomieszczeniu znajdują się dwa zawory wyłączające parę wodną. Jeden u góry i drugi na dole. Rozbiegnij się i zeskocz na tą platformę po lewej (screen 6). Tam jest jeden. Potem wejdź tu z powrotem i wskocz na drabinkę prowadzącą na górę. Tu jest drugi. Droga wolna. 
Gdy będziesz znajdował się w pomieszczeniu z przełącznikiem uruchom go i wyskocz przez okienko. W pobliżu znajduje się winda na górę, załatw Slave'ów. Znajdziesz wybuchającą skrzynkę. Ciekawe po co ci ona?
Pchnij ją na dół i spokojnie poczekaj. Znowu skok do kanału, tym razem możesz bezpiecznie (prawie) przepłynąć...
CAPTIVE FREIGHT
Znajdziesz drabinę prowadzącą na zewnątrz. Gdy tylko wyjdziesz szybko biegnij w stronę bramy (w prawo). Obok masz przełącznik. 
Gdy zobaczysz samochód zatrzymaj się i weź leżące rzeczy (nie zapomnij o Magnum !). Możesz też otworzyć bagażnik. 
Aby dostać się do zaworu za siatką rozwal kłódkę łomem. Zawór otwiera tunel (musisz cały czas trzymać USE aż do otwarcia), to jedyna droga wyjścia.
Spadniesz do tunelu. Podążając nim będziesz musiał przekręcić 3 zawory. Jeden otwiera przejście, drugi wyłącza parę (trudno go zauważyć, znajduje się za strumieniem buchającej pary) i trzeci otwierający kolejne przejście. Jest pod wodą, poświeć sobie latarką jeżeli go nie widzisz. 
Windą wjedziesz na górę (Warehouse Basement). Poruszaj się tutaj dość szybko. Powinieneś dojść do zawalonego przez graty przejścia (jeżeli skręciłeś wcześniej w prawo). Gdy tylko pojawi się Alien Slave, strzel w wybuchające beczki (to go rozerwie :). Dobrze się rozejrzyj. W pobliżu jest duże pudło zablokowane przez mniejsze drewniane. Rozwal te drewniane i podsuń sobie to większe tak abyś mógł wejść to tego zwalonego szybu.
Zaświeć latarkę i wchodź do szybu, po drodze będziesz musiał zająć się paroma Headcrabami i utorować drogę rozbijając łomem kraty. Spadniesz do małego pomieszczenia. Gdy wyjdziesz z niego udaj się najpierw w lewo gdzie leży ochroniarz. Zabierz wszystko. A potem z powrotem i na górę. To jest chyba twoje pierwsze spotkanie z komandosami więc uważaj. Gdy ich załatwisz zabierz M4. Wejdź do pomieszczenia obok i posłuchaj co ma do powiedzenia profesorek. Dowiesz się, że musisz znaleźć doktora Rossenberga.
Zostaw go i wyjdź a zaatakuje ciebie komandos. Właź w te drzwi, które otworzył (Main Stairwell). Dojdziesz do schodów. Na pierwszym piętrze (First Flor), wchodź przez drzwi Storage Room. 
Czeka cię większa rozprawka z żołnierzami. Gdy pozbędziesz się wszystkich podejdź do okna (screen 7). Powinien w nim pojawić się soldier. Wiesz co masz z nim zrobić. Teraz musisz wskoczyć na pojemnik z piaskiem, potem na leżące opony, a z nich na gzyms i do okna. Idź w lewo. 
Warehouse Security. Znowu kraty i kłódka, potraktuj ją łomem. Idąc dalej dotrzesz do magazynu. Nie wychodź od razu tylko poczekaj w środku, a zajmiesz się komandosami po kolei. Naprzeciwko jest pomieszczenie opisane jako Parcel Receiving. Znajduję się w nim kilka apteczek (rozbij wszystkie skrzynie). W magazynie są też skrzynie przykryte zieloną płachtą. Jest w nich trochę przydatnej amunicji i granaty. 
W czerwonym wagonie są uwięzieni naukowcy. Po prostu otwórz drzwi (są z przodu). Czy to jest doktor Rossenberg? Zapytaj go (wciśnij klawisz USE). Teraz Drzwi do Storage Room są otwarte.
Freight Yard. Jak zwykle najpierw zajmij się komandosami. Potem pozwiedzaj okolicę. Powinieneś usłyszeć stuk i wołanie o pomoc w jednym z wagonów. Ale drzwi do niego są zablokowane. Pomyśl, jak mógłbyś się tam dostać? 
Jeżeli nadal nie wiesz to przyjrzy się walcom.A konkretniej podpórkom. Gdy je usuniesz (rozbijesz) walce osuną się i uwolnią dojście do drzwi. To też nie jest doktor Rossenberg jak się dowiesz. Zostaw go więc i idź w stronę skrzynki (screen)... 
Na tym screenie jest widoczna skrzynka, w której znajduje się działko. Ale uważaj gdy tylko do niego podejdziesz otworzy się przejście i wpadnie tu cały pluton żołnierzy. Sam uważam, że lepiej pozbyć się ich normalnie bo gdy stoimy przy dziale to któryś może się przedrzeć przez naszą linię ognia i podejść od tyłu. 
Wchodzimy w to przejście które się otworzyło. Zobaczysz ciężarówkę. Pod żadnym pozorem nie wychodź na zewnątrz bo dostaniesz w papę od czołgu ;). Najpierw zajmij się żołnierzami. Gdy już żaden nie został na widoku wskakuj szybko do ciężarówki i bierz RPG i z powrotem do tunelu. Stosując się do metody "pojawiam się i znikam" oddaj do czołgu 6 celnych strzałów z RPG. Teraz do drzwi Maintenance Acces.
Dojdziesz znowu do torów. Po prawej będzie strzelający automat, najlepiej zepsuć go granatem. Na końcu tunelu będzie wagon a na nim za pudłami butle z jakimś gazem (już nie pamiętam jakim). Musisz zestrzelić "nakrętki" od tych butli, dzięki czemu zrobią dziurę w bramie.
Gdy oczyścisz teren, znajdź budkę Turntable Controls. Wciśnij najpierw przycisk (otworzy się brama) i przestaw dzwignię po lewej. Teraz idź do bramy którą otworzyłeś. Na końcu znajduje się lokomotywa (?), uruchom ją. Gdy pociąg dojedzie końca wchodź do środka. Oto i on, doktor Rossenberg. Pilnuj go jak oka w głowie. Posłuchaj co ma do powiedzenia.
Doktor pomoże ci się wspiąć na górę, wejdź przez otwór na dach i stamtąd powybijaj wszystkich. Wróć do profesora. Musisz teraz, razem z Rossenbergiem, wrócić do miejsca w piwnicy obok którego już przechodziłeś ale inną drogą. Wchodź do miejsca oznaczonego zieloną tabliczką: Freight Warehouse. 
Ok, jesteś pewnie już na schodach, wchodź na górę na najwyższe piętro.
Shipping Receiving. Profesor zostanie z tyłu a ty wchodź do biura. Będziesz miał paru kolegów. Wróć po Rossenberga, obaj powinniście dojść do następnych schodów. Schodzicie na sam dół do piwnicy (Basement). Idź dalej a profesor wskaże ci miejsce w ścianie gdzie jest ukryta winda. Przebij się przez nią łomem i wchodźcie do windy... 
W czasie gdy Rossenberg będzie otwierał przejście w pokoju po prawej (za drzwiami Security) znajdziesz przydatne rzeczy.
Podążaj za profesorem i słuchaj co mówi...
Będziesz musiał udać się do Xen aby uruchomić jakieś urządzenie. Gdy Rossenberg otworzy portal i da sygnał właź do niego...
FOCAL POINT
Ach nie ma to jak zapach Xen o poranku...
Musisz wejść na ten wiadukt(?). Za tobą są głazy po których możesz na niego wskoczyć. Idź do tej drugiej groty. Tam znajdziesz to kłujące drzewo. Tuż koło niego jest wejście do małego tunelu zablokowane siatką. Pozbądź się jej strzałem z którejś broni i właź szybko bo inaczej zostaniesz podziurkowany. Zapal latarkę i ruszaj... 
Dojdziesz do kolejnego pomieszczenia. I znowu wejście do tunelu obok drzewka (po lewej), i z początku niewidoczne za kamieniem po prawej. Wchodź do tego po prawej. 
Na rozstaju. Skręć w prawo.
Kolejna grota. Prosto (jedyna droga).
Powinieneś się znaleźć w większej grocie z paroma kłującymi drzewkami i schowanym Bullsquidem. Jest kilka wejść do tunelów ale ty idź tym co jest na podwyższeniu, na końcu pomieszczenia. 
Kolejny rozstaj i znowu w prawo.
Jeżeli znajdujesz się w grocie z wiszącymi Barnacle i wielkim szlamem po środku to znaczy, że dobrze poszedłeś. Po lewej masz kolejny tunel a po prawej regenerującą kałużę.
Wychodzisz na zewnątrz. Musisz przeskakując przez zawieszone w powietrzu skały dotrzeć na drugą stronę. Skały są tak ustawione, że na każdą musisz wskoczyć. Jeżeli spadasz, to postaraj się skakać z rozbiegu jak najpóźniej się odbijając. I podkurczaj nogi (w czasie skoku wciśnij kucanie i trzymaj). 
Doskocz do tej środkowej skały z zieloną kałużą. Stań w niej i poczekaj. Najpierw dostaniesz 3 Slave'ów. Potem obcy przewróci wysoki słup. Idź po tym słupie. Tam za tymi głazami jest zejście na dół (za siatką). 
Spadniesz do szlamu. Idź tunelem. Będziesz musiał zanurkować i wypłynąć później na górę. Kolejna większa grota, na pewno zauważysz wodospad. 
Spadnij na dół. Podskocz na błonie do wodospadu który jest naprzeciwko. Idąc tamtym tunelem znowu spadniesz do rzeki. Idź na prawo, w górę rzeki. Będziesz musiał się powspinać. Za pomocą błony wskocz na wystającą półkę (widać na niej drzewo kolcowe). 
Wygląda na to, że w końcu to znalazłeś. Najpierw obejdź cały teren. Teraz zapisz stan gry i najpierw włącz generator. Po chwili otworzy się panel sterowania. Ustaw pokrętłami wskazówki na czerwonych polach. Do tego jeszcze musi się zaświecić zielona kontrolka. Jeżeli nie chcesz walczyć z całą armią obcych to nie czekaj i biegnij szybko do tunelu z urządzeniami. Tam będzie Alien Slave na którego zwali się skała. Wskakuj na nią, u góry masz wyjście. 
Poruszaj się cały czas przed siebie, nie zatrzymuj się (no chyba żeby zregenerować się w kałuży, która jest po drodze). Jeżeli dotarłeś z powrotem do wiaduktu, wskakuj do portalu. Postaraj się nie spudłować... 
Witaj znowu Calhoun. Niestety profesor ma dla ciebie jeszcze jedno zadanie. Wskaże ci windę do której masz wejść. Powodzenia....
POWER STRUGGLE
Zjedź na dół. Wyjdź z windy i idź na prawo, wjedź platformą na górę. Zobaczysz, że niestety sam będziesz musiał skombinować akumulator. Idź z powrotem. Otworzy się śluza i będziesz miał towarzystwo. Wchodź tam i ostrożnie się poruszaj. Powinieneś odnaleźć most (screen).
Przejdź przez most, potem znajdziesz się w pomieszczeniu z drabiną. Wejdź po niej i skieruj się w prawo. 
Hmm... ładunek na drzwiach i detonator. Tylko, że kabel zerwany. Zastanów się jakbyś mógł mimo wszystko zdetonować te drzwi?
Może powinieneś jakoś połączyć ten kabel?
Dobrze się rozejrzyj. 
Niedaleko, w rogu jest metalowa puszka. Najpierw uwolnij ją (rozbij łomem drewniane skrzynki) a potem ustaw tak aby stykała się z dwoma końcówkami kabla. Teraz do detonatora...
Odnajdź najpierw zawór opuszczający ciecz chłodzącą (Coolant Pump). Gdy poziom cieczy spadnie udaj się do pobliskiej windy. Jesteś już na dole? Most jest zerwany, a gdy będziesz u góry będziesz musiał się przedostać na drugą stronę. Zastanów się po co tu tyle tych beczek? 
Zauważ, że beczki pływają i unoszą się cały czas na poziomie cieczy.
Ustaw beczki (co najmniej 2) tak abyś mógł przez nie przeskoczyć na drugą stronę. Powinno to wyglądać mniej więcej tak jak na screenie 14.
Teraz z powrotem do miejsca gdzie były te drzwi z ładunkiem. Pójdź w lewo i zobacz czy dasz radę przeskoczyć (no ale najpierw pozabijaj wszystkich). 
Jeżeli już dotarłeś do tego miejsca, to przedostań się przez te skrzynie wskocz na nie) do drzwi . Znajdź Control Room. Tam masz dwa włączniki. Teraz zasuwaj z powrotem drogą którą tu przyszedłeś. Jeżeli masz problem z przejśćiem tych gratów (screen 15), to pamiętaj aby nie schodzić na dół tylko zeskoczyć z góry na puszkę a z niej na skrzynie. 
Znowu jesteś przy moście, tylko że teraz działa. Uruchom go (powinien wjechać na górę). 
Widać tu akumulator który musisz naładować. Poczekaj aż ochroniarz usunie ci się z drogi i dawaj to do Power Cell Charging Station .Kłapnij w guzik. Naprzeciwko masz windę. Pchnij do niej akumulator i znowu przycisk. Poszło... 
Teraz przez drzwi Elevator Acces i do windy na górę (tą którą wskazał ci Rossenberg).
A LEAP OF FAITH
Znowu się zobaczysz z profesorem. Teraz po prostu musicie się wszyscy stąd wydostać. Słuchaj poleceń Rossenberga. Powinieneś sobie poradzić. Wchodzisz jako ostatni do portalu. Ale... o nie.... co się z tobą dzieje?!... 

 

Copyright C 2002-2003 M@jk. Wszelkie prawa zastrzeżone. Site design by LaGranda. Best view 1024x768